Bent u onverhoopt toch niet tevreden over het product, of zijn er gebreken aan het door u gekochte of gehuurde product? Dat zouden wij erg vervelend vinden, dus als dit het geval is zullen we daar wat aan doen.

Retour sturen:

Per post
Aan: Reiswieg.nl
Prinsengracht 436
1017 KE Amsterdam

Wat kunt u van ons verwachten:

  • De klant is koning.
  • Wij doen niet moeilijk.
  • U hoeft geen reden op te geven (maar liever wel, daarmee kunnen we wellicht iets verbeteren / veranderen).
  • Bij ruilen: uw nieuwe product binnen twee werkdagen al in huis. Komt u het zelf ruilen, dan kan het in de meeste gevallen nog de zelfde dag.
  • Bij retour: uw geld binnen vijf werkdagen terug op uw rekening.

Verkeerd geleverd product

Mocht het voorkomen dat u een ander product ontvangt dan dat u heeft besteld verzoeken wij u vriendelijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw bestelling contact op te nemen met onze klantenservice onder vermelding van uw naam en ordernummer.

Retourneren kunt u eenvoudig online doen via deze pagina.

Bedenktijd bij aankoop

Toch niet blij met uw aankoop? Dan mag u binnen veertien dagen van uw aankoop afzien. De staat van het gekochte product dient wel zo origineel/oorspronkelijk mogelijk te zijn. Dus bekijk het product gerust zoals u in de winkel zou doen.

Indien de klant meer doet met het product dan het beoordelen daarvan (om te kijken of hij het wil houden) en dat daardoor schade aan het product ontstaat, de klant voor deze waardevermindering aansprakelijk is. De klant mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in een winkel ook mogelijk is.

Twijfelt u nog? Mail ons dan aub op klantenservice@reiswieg.nl , dan controleren we het samen even.

Bedenktijd bij huren

Huren van producten valt onder dienstverlening. Het herroepingsrecht vervalt na 14 dagen na sluiten overeenkomst. Indien al gebruik gemaakt wordt van de dienst (het product) en u besluit te herroepen, dan dient u het gebruikte deel te betalen, met andere woorden het reeds gehuurde deel.

Afzien van de aankoop?

Als u van uw aankoop af wilt zien laat het ons dan aub weten per email op klantenservice@reiswieg.nl of via het modelformulier. Nadat u ons schriftelijk heeft laten weten dat u afziet van de aankoop bent u verplicht het product binnen veertien (14) dagen te retourneren. U ontvangt van ons de confirmatie-mail na ontvangst “afzien aankoop”.

De klant mag een product ook zonder aanmelding retourzenden maar dan is de klant verplicht een verklaring mee te zenden dat het een retour betreft (zoals het modelformulier en/of eigen formulier) meesturen.

Ruilen en retoursturen? Informeren per email of brief kan ook.

(neemt u dan onderstaan modelformulier over, vul het in en verzendt het wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Per post
Aan: Reiswieg.nl
Prinsengracht 436
1017 KE Amsterdam

Per e-mail
klantenservice@reiswieg.nl

Tekst (Modelformulier)
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product en ordernummer]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten][Naam consumenten(en)]
[Adres consument(en)]
[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. Die kunt u niet terugsturen.

Terugbetaaltermijn

Zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding.
Reiswieg.nl keert uit wanneer het product binnen is of wanneer de klant heeft aangetoond het product te hebben verzonden.

Wie draagt welke kosten?

De klant krijgt het volledige bedrag geretourneerd wat hij/zij Reiswieg.nl betaald heeft voor het product, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending. De klant dient zelf voor de retourkosten te betalen. Tot 10 kg zijn de kosten bij PostNL € 6,95 en tussen de 10kg en 20kg € 13,75.

Uitgebreide informatie over de bedenktijd: https://www.reiswieg.nl/klantenservice/bedenktijd/

U kunt ons dagelijks telefonisch bereiken op 020-8455128 of 06-51157222, en per e-mail via: klantenservice@reiswieg.nl. U kunt ook het contactformulier invullen.